rejält med stryk



dom här julgardinerna var så skrynkliga att man ville ge dom stryk



men det var lättare sagt än gjort då doris ville äta upp både gardinen och sladden till strykjärnet.
ni ser ju själva, hon har ju mord i blicken !!


sen vet jag inte om hon tyckte att jag strök dom dåligt. för när jag var klar med ena gick hon genast och la sig för att pressa dom lite? ja, i brist på en mangel så varför inte!



till sist kom dom på plats iaf. och nu väntar jag bara på att julstämningen ska infinna sig.

varför?

varför har vi köpt julklappsetiketter som är på norska??
varför säljer affärerna julklappsetiketter som är på norska??
vi bor i sverige. vi pratar svenska. tomten är svensk. (tror jag)
så varför?


jaaasi

har tagit hem gitarren hit till lägenheten nu för att öva. för ungefär en timma sen började jag spela lite.
för ungefär en timma och 5 sekunder sen försvann doris in under sängen, och hon har ännu inte kommit fram. har jag skrämt livet ur kattstackarn? låter det verkligen så illa?

äh. så länge grannarna inte evakuerar byggnaden borde det låta helt okej ändå.

makeover

har gjort en liten makeover i "datahörnan" eller vad man ska kalla det. när man bor i en etta kan man inte direkt använda sig av ord som "datarum" eller "sovrum" eller "det andra rummet".

såhär såg det ut före:
 (klicka)

och såhär ser de ut nu:

    

fan vad svårt de är att ta kort och få det att se ut som i verkligheten! men jag tycker det blev mycket finare iaf. databordet är ommålat och det tyckte jag gjorde stor skillnad.

nu ska jag fortsätta julpyntadet, yes! johanna hade börjat så då kände jag att det var helt okej för mig att börja också.


bigass



titta på dom här bilderna på min katt doris och hennes svans. eller snarare: en svans och min katt doris. för är den inte sjukt stor? det är som att hon äter och äter och allt fett hamnar på svansen.
jag kan berätta att peder fick den där svansen i munnen en gång när han skulle busa med henne. och han höll på dö. han hostade och frustade och spottade hår i säkert 20 minuter. och han skrek: jag fick den där jävla bäversvansen i munnen, och nu har jag hår fulla käften!!

jag vet inte vad man ska göra? klippa den? amputera den? fläta den? hon borde ju som ha komplex för den man tycka. jag vet ju själv hur de är att ha en stor bakdel om man säger så.
eller så kanske hennes övriga kropp växer ikapp svansen snart. man kan ju hoppas iaf.

min gitarr och jag

ja, så här ligger det till. just nu läser jag en kurs som heter "Musik för barn i tidigare åldrar", och där ska man bland annat lära sig spela gitarr. på kursstarten frågade läraren alla om vi hade någon erfarenhet av gitarr samt hur bra man var på att spela. då "råkade" jag säga att jag hade spelat gitarr i flera år och att jag var typ jättebra på det. typ att det var min hobby litegrann. det stämmer iofs lite för jag spelade det i två år ungefär men de var i mellanstadiet och nu minns jag inte ens hur många strängar en gitarr har.

men iaf så har det låtit jättebra när vi har spelat tillsammans hela klassen och jag har som blivit imponerad över att jag kan spela så pass fint ändå.
tills idag, när jag skulle hämta min gamla gura (som vi gitarrister säger) hos mamma och pappa.
sist när jag var där och spelade lät det nämligen för jävligt, men då kunde jag skylla på att den var jätteostämd. idag hade jag med mig ett stäminstrument och fastän gitarren nu var stämd som aldrig förr så lät de fortfarande - förjävligt. jag provade spela varenda låt i hela sångboken jag hade med mig för att se om de kanske var låtarna det var fel på, men jag kände ju själv att det riktigt skar sig i öronen. till sist bad mamma mig att gå upp och stänga in mig i nåt rum om jag skulle fortsätta med "det där oväsendet", och då förstod jag. jag är fan inte bra alltså.
så förmodligen har det väl låtit så bra på skolan för att jag har hört alla dom andras gitarrer också. och nu när jag tänker efter har jag faktiskt märkt hur läraren tittar lite konstigt på mig och mina ackord då och då.

just nu känner jag mig bara väldigt nervös inför nästa uppgift vi har som handlar om att skriva en egen låt som vi sedan ska framföra, med gitarr och sång, för resten av klassen. undra om nån märker ifall jag tar med en cd-skiva och låtsas-spelar och mimar till?

fest

igår var det fest. det sägs ju att en bild säger mer än tusen ord och jag tycker den här bilden på mig beskriver gårdagskvällen  riktigt bra.



tänkte lägga in en liten tävling i samband med denna bild. allt ni behöver göra är att svara på frågan: hur många dubbelhakor har jag på bilden? vinnaren får bjuda mig på middag. lycka till!

mums!

idag har jag bakat jättegoda OCH supernyttiga småfrallor. MMmmm.. fast dom är ju oftast godast när dom är nybakta därför skyndade jag mig att stoppa in dom i frysen så fort dom svalnat så jag inte skulle äta upp alla.



ja, dom blev lite olika storlekar, jag vet. men vaddå, det kanske kommer en jättestor människa och en jätteliten människa som ska äta, och då är de ju bra att de finns bröd som passar alla!!

till middag blev det idag köttfärs och aubergine-gratäng. en ny favorit, helt klart! som tur var gjorde jag ganska mycket så det blev de ganska mycket över. så jag gissar att vi kommer att äta det nu i några dagar för de var så gott, hehe.



jag är tillsammans med markoolio

man kan ju iaf börja fundera efter att ha tittat på dessa två bilder:

 
Peder???                                                                                        Markoolio???

myskväll med idol

ikväll har jag, peder, josse och lille oliver haft myskväll med massa godis, popcorn, och idol på TV:n.
 





      

och efter en hel del svordomar är nu även kubhyllorna på plats!
måste faktiskt säga att dom är snyggare i verkligheten men....


nu äre godnatt som gäller!!!

inredningsnytt

nu när jag har kamera igen kan jag ju passa på och visa lite inredningsprylar som inhandlats under senaste tiden..
om nån är intresserad?





för att göra lite reklam för ICA kan jag ju säga att både vasen och den svarta "blomman" på bilden över och även ljuslyktorna på bilden under är köpta där. det känns lite pinsamt att berätta men dom kan faktiskt ha riktigt snygga grejer ibland. om man köper ljuslyktorna stödjer man dessutom rädda barnen- alltså ännu en bra anledning att köpa dem.



här ovanför är en ny tavla som jag målat. vi får se hur länge jag kommer att ha den uppe...



det här tavlan är min nya favorit.. men jag tror jag ska köpa en ny ram till den så den blir lite mer "Luftig" .. vi får se.

ja, de var nog allt. kubhyllorna anlände förresten idag! så nu ska vi bara få tag på en slagborr så åker som snart upp.. de kommer bli jättesnyggt tror jag!


mugge bigge

Mugge bigge mugge bigge tuff tuff tuff,
mahogny skrov med ruff ruff ruff.
Mugge bigge mugge bigge tuff tuff tuff
det är min sjömanssång.
Själv jag styr så skummet yr
vågorna plaskar och vinden vänder.
Mugge bigge mugge bigge tuff tuff tuff
det är min sjömanssång.

jag håller på att öva. den här sången ska jag framföra för mina klasskamrater imorgon.

på gitarr.

just nu sitter jag och funderar lite på vad fan jag har gett mig in på?

VARNING!

varning till allmänheten:
om ungefär en timma kommer jag att befinna mig på ett badhus i lokala skellefteå.
 jag kommer att vara iförd en 4 storlekar för liten bikini (eller är det jag som är 4 storlekar för stor??) och jag skriver det här för att ni ska slippa beskåda detta. jag vill inte ge er mardrömmar eller sömnsvårigheter.
jag kommer också att försöka mig på någon slags vattenaktivitet i vattnet, vilket kommer att sluta med ett tiotal kallsupar, en hel del extra snor i bassängen, och i värsta fall kommer väl även någon av badvakterna behöva rycka in för att hämta upp mig från botten.
därför ber jag er kära läsare - don´t be there! för er egen säkerhet och ert eget välmåendes skull.

finally

äntligen har jag lämnat in min kamera som varit trasig typ ett år. som tur var fick jag ut en ny på garantin, så nu ska de tas kort som aldrig förr!

ikväll har det lagats go´mat...


jag fick t o m lite hjälpt i köket, som ni kanske ser :)

sen har vi sett film. gissa vilken?



och sen blev den yngsta av oss lite tjött



medans husse och matte ska ut på en kvällspromm! (om vi vågar...)

kubhyllor

äntligen är mina favoriter på väg hem till mig. jag har velat ha dom jättelänge men varit lite snål då dom inte är så jättebilliga (och jag inte så jätterik). men sedan peder bestämde sig för att sponsra behövdes de bara några klickningar och nu är dom på väg hit som sagt!



kubhyllorna går dessutom att använda till så mycket. som sängbord, tidningslåda och massa mer!

nya frillan

jahapp då vare gjort. för tillfället känner jag mig ändå ganska nöjd. men ovant är det vill jag lova.



jag återkommer imorgon när jag ska försöka på mig att styla det själv.

I MORGON ÄR DET DAGS

imorgon kan det hända att jag  springer och köper en peruk av något slag, att jag i ca ett år framöver kommer att bära mössa, eller möjligtvis att jag aldrig mer går utanför dörren överhuvudtaget.
imorgon ska jag nämligen klippa mig!!
jag är nervös som fan faktiskt. här är den sista bilden ni ser av mig som långhårig.



om jag inte hinner ändra mig innan klockan 12 imorgon.

hello hello

idag har jag varit hos josse och simon och myst med lilla oliver.

sen for jag och josse och handlade lite på ica maxi. eller jag handlade ganska mycket faktiskt. men det var ju TUR att jag hade fört över pengar innan från sparkontot. så jag hade råd. trodde jag.
det började med att jag hade radat upp alla mina varor på bandet. då kom jag på att jag hade råkat lämna en stor ram jag skulle köpa borta där jag hade stått och plockat naturgodis. så jag frågade tjejen i kassan om det gick bra att jag sprang och hämtade den, vilket jag gjorde.
- då blir det 620 kronor, säger kassörskan, och jag drar kortet
- medges ej. säger hon
-ojdå, säger jag, jamen jag kan ju skippa ramen där då (som jag nyss hade gått och hämtat) och drar kortet igen
- medges ej. säger hon igen. jag börjar leta i fickorna och hittar lite pengar.
- kan du dra det på 500 då? säger jag. och börjar fundera att lampan jag köpte på jula tidigare var kanske lite dyrare än jag trodde.
- medges ej, säger kassörskan
- KAN DU DRA DET PÅ 400 DÅ? säger jag och börjar svettas lite.
- medges ej, säger kassörskan
- 300 DÅ??? nästan snyftar jag fram
-medges ej, säger kassörskan (och tänker förmodligen: varför far du och handlar om du inte har några pengar? IDIOT!!)
här ropar jag på josse och hon drar sitt kort och det blir godkänt och jag packar mina varor och skäms lite.

det var inte så lång kö efter mig som tur var.
och när jag kom hem och gick in på internetbanken såg jag att jag självklart hade glömt att godkänna överföringen.



i de västra urskogarna

jag befinner mig hos mamma och pappa för tillfället, dvs mitt ute i skogen. är hundvakt åt småvovvarna eftersom mampap är i fjällen (tror jag?) dom är nånstans i en stuga iaf.
peder är i burträsk och spelar hockey med några kompisar. eller hockey och hockey, dom har väl skridskor och en klubba iaf. förra gången peder var där var det en lillunge som hade tacklat honom så han ramlade omkull. det tyckte jag var jättekul. peder skulle hämnas den här gången om lillungen var där.

har hittat lite bilder på datorn här från när pappa fyllde 50. okej de var typ 5 månader sen men ändå. vi var i luleå hela familjen och de var jättemysigt.

  
 

RSS 2.0