beställt

idag har jag beställt en hel radda kläder från HM. det blev ganska mycket men jag brukar alltid skicka tillbaka typ hälften för att de inte passar eller är konstigt på nåt annat sätt. men sen gick jag in på en annan hemsida och där hade dom stor REA nu, och där hittade jag dessa skor för 99 resp. 69 kr, helt sjukt billigt !!!!

 image20image21

så jag kunde självklart inte hålla mig från att beställa dem... hoppas bara att de passar, har typ aldrig beställt skor förut. men NU är det iaf  färdigshoppat för ett bra tag framöver!

rädd.

jag har faktiskt aldrig kännt mig rädd för peter, eller vad man ska säga. men igår natt när han låg och pratade i sömnen blev jag faktiskt lite orolig på riktigt.

peter (i sömnen): NU SKA DU FÅ SPÖ!
jag: Va? men varför säger du så!!
peter (i sömnen): jag har köpt en tredje arm, passa dig!

hm. faktiskt hade jag lite svårt att somna om sen!
han minns såklart ingenting på morgonen som vanligt.

roligast.

jag tänte dela med mig av den roligaste historian jag vet. jag skrattar typ ihjäl mig varje gång jag läser den.
här kommer den iaf:

En tjej går in på ICA för att handla. Hon kommer fram till kassan, där det sitter en väldigt söt kille. Hon börjar lägga upp sina varor:
1 banan.
1 äpple.
1 apelsin.
1 liter mjölk.
1 tandborste.
1 tub tandkräm.
1 kringla
1 burk sylt.
killen frågar med ett stort leende:
- Du är singel va?
Tjejen som blev lite smått generad ler snällt tillbaka och svarar:
- Ja, hur kunde du gissa det?
- För du är så jävla ful!


god jul!

god jul kära bloggläsare. (mamma och karin, typ.)
hoppas julen varit fridfull. själv har jag halverst ätit ihjäl mig, som vanligt. det är som om jag äter och äter och jag hamnar i någon typ av ät-dvala efter ett tag som är lite svår att beskriva men de går iaf utmärkt att fortsätta äta mer även fast man hamnar i den. jaja.

under julen har jag fått höra av min mormor att hon tycker att jag är väldigt lik jill johnson, sångerskan ni vet. (rätt fet) tidigare har jag fått höra av en kompis till mina bröder att jag är väldigt lik sandra bullock. slutsatsen jag drar av detta är att jag är lik två 40+ åringar. HALLÅ!!! jag är 21 år, jag har inte ens några rynkor än! hur kul känns det?
det jag nu skulle vilja veta är, ser ni några likheter? för jag gör det inte
image18image17image19
.

detta är jag

Hej! jag tänkte jag skulle lägga upp en del bilder så ni för en liten inblick i vem jag är och hur jag ser ut.
här kommer en rad bilder som jag tycker beskriver mig ganska bra.

image11


image12

image13

image16

image15

ja. det får nog räcka så!

SUCK!

jag är på riktigt dåligt humör idag. det stavas pms och jag utfärdar härmed en allmän varning att ens komma i närheten av mig när jag är såhär. jag är ett monster. jag är typ kapabel till massmord. nästan.

och jag som bjudit hela min familj + mormor och morfar på fika imorgon. det kommer bli trevlig stämning! stackars dom.

just nu skulle jag behöva en person som kan tänka sig göra alla mina jävla skoluppgifter eftersom jag själv, eller iaf min hjärna, har tagit jullov för längesen. jag orkar inte läsa en enda jävla bok till eller skriva ett enda till arbete, jag orkar bara inte!

som om det inte vore nog tar jag självklart på mig att jobba nästa vecka, för vaddå, jag har ju all ork och tid i världen!!!!!! men har man typ 50 öre att leva på över jul och nyår och typ en månad framåt så har man inte så mkt till val. om man inte vill gå på gatan, och där drar jag gränsen, än så länge.

det som stör mig allra mest just nu är att peter ligger och sover. det blir jag verkligen galen på, hallå, det är faktiskt DAG nu. normala människor sover på NATTEN. jag är så himla sugen på att typ göra någon slags hämnd på honom. typ hälla en hink med iskallt vatten över honom eller liknande. det skulle iaf göra att jag blev lite gladare. men då skulle väl soffan bli förstörd också, så det går väl inte heller.

fyfan.

dessutom har jag så jävla skitigt hår.

fan.

jag måste typ slå nån.


lukter

som dom flesta vet är jag väldigt känslig när det kommer till lukter. jag brukar kunna känna lukter ingen annan känner och dessutom känner jag de flesta lukter väldigt starkt.
och så idag då, på bussen hem från umeå. bussen var typ fullpackad, och jag hamnade bredvid en kille som typ stank svett, helt seriöst. försöte hålla andan så gott det gick men det fungerade ju inte så bra i längden. fyfan. hade lust att säga "du, ett tips. DUSCHA!!!" eller "du, det finns något som heter deodorant. du skulle kanske pröva?"  till sist fick jag rent ONT i lungorna bara för att jag hade suttit och andats in den där hemska lukten.

efter ett tag iaf så steg en del folk av bussen och jag skyndade mig och flyttade till ett säte som var ledigt. ÄNTLIGEN, frisk luft! trodde jag iaf... 
för på nästa hållplats kliver det på en gubbe och sätter sig bredvid mig.
en BONDE visar det sig. som typ STINKER koskit, gris, hö, genomsura stövlar, ja - you name it! dessutom verkade han då inte ha klippt naglarna på typ 17 år heller.
åh herregud, tänker jag. och sen är det ju bara att börja hålla andan igen då, försöka andas genom ärmen ni vet, som en syrgasmask.

fyfan. jag var helt slut när jag äntligen var framme i stan, efter att ha hållt andan nästan konstant i typ 2 timmar!

juligt

en liten bild på mitt julpynt. lite dålig kvalla dock, fick ta med peters mobil då min kamera slutat fungera. dom tål visst inte hur många "bli-tappad-mot-asfalt-eller-golv "som helst, dom där jävlarna.

               image10

idag har jag även bakat. tur att jag inte bakar så ofta för då skulle jag verkligen bli sumo, för jag provsmakar hela tiden. men de måste man ju som göra. och sen "råkar" en del kakor alltid gå sönder och då måste jag ju äta upp dom också för de går ju inte direkt bjuda på dem, och det är ju slöseri att kasta bort.

förresten är saffran giftigt eller har jag bara fått för mej det? blev lite orolig om man kan dö om man äter för mkt lussebullar nämligen. svar önskas! annars lär jag väl märka.

nu kan iaf alla som vill komma och julfika!

julklappar


jaha, då var jul-hetsen igång då. själv kunde jag inte hålla mig med julpyntandet särskilt länge utan började smyga fram de mesta julgrejerna redan förra helgen. och då var det inte ens december. det värsta är att nu börjar jag typ redan vara less det, kommer säkert att ha plockat bort det före julafton. jävla jul.

har även börjat inhandla en del julklappar, det värsta är att alla önskar sig så himla dyra saker. speciellt peters bröder dom har typ önskat en mobil och en bärbar dator. man ba jaha? tror dom att vi skiter pengar eller?
nu ska jag typ bara ge dom varsin morot att knapra på bara för att.

Sen har jag beställt en massa grejer till mig själv i julklapp som jag tänkte att Peter kunde ge mig. Peter brukar nämligen aldrig komma på nåt att köpa till mig ändå, och sen på julaftonsmorgonen frågar han typ: du, vad önskar du dig i julklapp egentligen? ja, iaf, nu när alla grejer har kommit och jag känner mig jättenöjd med dem och bara ger räkningarna till peter då VÄGRAR han typ betala det!!! och säger typ att han minsann har andra planer på vad han ska köpa till mig (vilket han med största sannorlik inte har) så nu har jag ju måsta betala allt de där själv. så de blir väl typ att slå in dom och skriva 'god jul emma önskar emma' på en rad julklappar i år. hm.

jävla jul.

lite fel kanske

i morse:

peter: alltså drinken jag köpte igår var jävligt god
jag: jaha, vad var det för nån då?
peter: tror den hette typ 'betty' eller nåt sånt
jag: okej..
peter: fast den smakade lite som om den var befruktad.
jag: BEFRUKTAD?
peter: ja, säger man inte så?
jag: menar du typ besprutat? att den var besprutat med nåt?
peter: jaa..

RSS 2.0