it´s friday

tjenare tjenare

äntligen fredag och ikväll kör jag, peder och doris en riktig hemmakväll. vi har ätit världens godaste kyckliggratäng om jag får säga det själv. sen har vi ätit kladdkaka som inte var så värst god. sen har vi ätit godis. jag är sockerhög om man nu kan vara det, iaf känns det så och jag klättrar typ på väggarna snart för jag har sån överskottsenergi.
doris har ätit grädde och lekt med ett snöre i 3 timmar nu.
vi ser idol, jag hejjar på han från malta och på lars. vilka hejjar ni på? om ni nu hejjar.



hälsningar från oss. doris ville ej vara med på bild. (var upptagen med snöret)

ett ord:

serieledning

promenix

klockan är 11 och jag har redan hunnit med att ta en långpromenad med jenny och sigge, som typ blivit dubbelt så stor sen jag såg honom sist. eller som jag uttryckte det: - JENNY! han är ju ingen bebis längre!!! han är ju ..... ett BARN!

här är hela familjen när dom var i norran igår:



nu ska jag skriva klart mitt skolarbete...  som liksom legat på lite på hyllan i veckan på grund av mitt konstnärande.  hehe.

konstnären igen

jaha. så målade jag hela förra tavlan med vit takfärg. sen målade jag en ny. den blev såhär:


förmodligen målar jag över den med vit takfärg igen.

eller så skaffar jag mig ett liv?

konstnären

imorse fick jag för mig att jag var konstnär och kunde måla tavlor. eller jag såg en tavla på en hemsida och tänkte att en sån där vill jag också måla. sen höll jag på att skratta ihjäl mig när den var klar. fast mest var jag sur för att jag hade slösat massa pengar på nåt som inte blev bra.





(det är texten från låten One med U2)

det värsta är att imorgon kommer jag förmodligen att fara och köpa ännu mer material bara för att jag är så envis och vägrar ge mig förrän jag har gjort en hyfsat fin tavla ändå.

note to myself

note to myself:
till middag, tillaga aldrig mer receptet "vegetarisk lasagne med spenat".


luktar spya,

smakar spya.


pastagratäng

om ni, precis som jag har dålig fantasi när det gäller att hitta på något gott att laga till middag, kommer här ett recept på en pastagratäng. jag gjorde den igår och den är jättelätt att göra, går snabbt, och framförallt är den supergod! 

Pastagratäng med skinka och grönsaker

4 dl pasta (jag tog fullkorns-fusili)
300 gram kassler eller skinka
400 gram frysta grönsaker (jag tog findus wok lotus)
125-200g färskost vitlök och örter
150 gram riven ost

1. Sätt ugnen på 200 grader
2. Koka pasta, fräs grönsakerna och tärna/strimla skinkan
3. Häll upp den färdigkokade pastan i en ugnsfast form och blanda i färskosten och ca 2/3 av den rivna osten. Blanda sedan i grönsakerna och skinkan och strö över resten av den rivna osten
4. Gratinera i ugnen ca 10-15 minuter.


smaklig måltid!


nu JÄVLAR!

så här är det: jag håller på att försöka gå ner i vikt (igen).
grejen är den att jag är som en jojjo littegrann, jag jojjobantar, vilket är typ de sämsta man kan göra! jag bantade ner mej typ 7 kg inför thailandsresan i mars 2007, och ett år senare hade jag gått upp allt det igen.
sen blev jag singel och bantade ner mej 7 kg igen, för jag ville ju vara het och oemotståndlig och allt sånt där. och sen mådde jag väl inte så bra då heller.

sen träffade jag min peder för snart ett halvår sen, och under detta halvår har jag alltså gått UPP dessa 7 kilo igen. god damnit!!
det är som att jag vill skämma bort honom genom att laga god (onyttig,fet) mat hela tiden
och som att han vill skämma bort mig genom att köpa choklad allt för ofta
och som att vi vill skämma bort varandra genom att ligga i soffan och äta glass och chips varje dag.

men de finns ju betydligt bättre sätt att skämma bort varandra på. som man inte blir tjock av.

och jag vet att jag inte är direkt TJOCK men jag trivs inte med min nuvarande vikt och det är anledning nog för mig att ta tag i saken och gå ner några kilo.

så nu jävlar är jag på gång!
nu blir de träning och promenader och BRA mat och det är ju egentligen så jag vill leva, inte som en förslappad soffpotatis med trippeldubbelhaka.

nu får ni peppa mig!

tunisien!

som en examenspresent till mig själv (och för att det är så himla underbart att åka utomlands) har jag och P nu bokat en resa till tunisien! det blir ju inte förrän i juni vi åker men ibland känns det som att halva nöjet med att fara utomlands är just att längta.
 och tro mig, det ska vi göra.


här ska vi bo!

någon som varit i tunisien?

denhär!

denhär frisyren var nog allra finast, de lutar nog mot den.



om jag vågar?

förändring?

jag är sååå sugen på att klippa mig kort!! alltså inte typ pojk-kort utan lagom kort! jag är bara så less mitt hår som inte har nån volym och som man (jag) inte kan göra nåt med överhuvudtaget!

dom här frisyrerna tyckte jag var jättefina

 





vad tror ni???
den sista bilden behöver ni säkert förstoringsglas för att se men...  det är typ den längden jag är sugen på.

för tillfället har jag ju typ den här längden och färgen på håret:


bantningsmetod?

den här bilden ska jag titta på innan jag nästa gång jag bestämmer mig för att smälla i mej alla kakor och bullar som finns i frysen:



eller nästa gång jag väljer att käka chips i soffan istället för att fara och träna.

världens bästa.

i morse hade jag, av någon outgrundlig anledning, bokat tvättid klockan 8. till saken hör att när jag är ledig är jag sällan vid medvetandet förrän närmare 11-tiden.
men jag vaknar strax före 8 av att min pojkvän pussar mig, säger att jag kan ta sovmorgon, så ska han ta hand om tvätten.
hur glad blir man inte då på en skala?? ? jävligt glad!

tummen upp för det älskling!



DU ÄR VÄRLDENS BÄSTA.

grannen

minns ni grannen jag skrev om? som "underhåller" hela byggnaden med sin "vackra" "sång" ??
igår trodde jag att måttet var rågat, så att säga, när han för full hals levererade först ´tears in heaven´och sedan ´summer of 69´.
 2 mycket bra låtar som han nu har förstört för all framtid!! hursomhelst tänkte jag att nu kan det då knappast bli värre iaf.

i morse vaknade jag av världens oljud. jorrra, grabbfan har köpt sig en SYNTH.

PÅMINNELSE!

påminnelse till mig själv: köp toapapper imorgon!!

jag pallar fan inte att torka mig med julservetterna en dag till...!

finally

efter att ha cyklat typ 2 månader nästan helt utan luft i däcken, tog jag mig idag i kragen för att pumpa cykeln igen.
eftersom jag har slarvat bort min vanliga cykelpump tog jag cykeln till OK för att göra detta, men det var då lättare sagt än gjort. eller så är det bara jag som har bristande kunskaper i cykelpumpning.

efter att ha tömt först en tub på luft,  och sedan ytterligare en, insåg jag att det munstycket nog inte riktigt passade till min cykel. för nu hade jag ännu mindre luft i däcken. dom tubarna använder man visst till att fylla på luft i bildäcken. lätt att veta då!!!!

sedan hittade jag iaf en slang som såg ut att passa ganska bra, men jag visste fan inte hur man skulle göra för att de skulle komma nån luft ur den. så jag skruvade på nån ratt som jag hittade där inne i de där skåpet ni vet, och det var nog inte så rätt för det enda som hände då var att jag blev kolsvart över hela händerna. 
som inte går att tvätta bort ens, kan jag tillägga så här i efterhand.

jaja, i alla fall, en kvart senare ungefär insåg jag att de var bara att hålla den där jäkla slangen mot ventilen, så började den pumpa in luft av sig själv.

svårare än så är det alltså inte att pumpa en cykel, gott folk!!

de västa är kanske att pappa för ungefär två månader sedan, följde mig till just OK för att visa hur jag skulle pumpa cykeldäcken, eftersom jag inte hade en aning hur man gjorde. och tydligen hade jag bevisligen inte det nu heller!


dansdansdans

idag har jag dansat jazz i 3 timmar!!!
eller ja... de andra har dansat jazz och jag har mest örsökt hålla reda på mina armar och ben och gjort mitt bästa för att inte fälla mig själv eller råka slå/sparka till nån av dem som stod bredvid.
träningsvärken lär iaf infinna sig imorgon, är jag rätt säker på.

ikväll har jag lyckats bränna spagetthin när jag skulle koka den, jag måste nog vara en av få i världen som har lyckats med det.

nu ska jag försöka skicka hem mina bröder som sitter och spelar nhl2009 med min kära pojkvän. skulle gissa att dom är lite okontaktbara just nu, men jag vill faktiskt sova!!

vad gör man?

vad gör man om man har en granne som bara sjunger och aldrig slutar?
som sjunger på morgonen, på kvällen, mitt i natten, JÄMT!
som sjunger högt som fan och typ opera och dansband och allt möjligt!!!

får man skjuta honom?

att öppna en vinflaska

middagen igår blev supergod, problemet kom när jag skulle öppna vinaren och inser att jag lånat ut min vinöppnare. plingar på hos varenda granne men inte en jävel har en vinöppnare hemma! what!! är det nån nykteristtrappuppgång jag har bosatt mej i eller??

ja, iaf så - man tager vad man haver, som man brukar säga. och skam den som ger sej. vinflaskan skulle öppnas, vinet skulle drickas, och bråttom var det innan maten blev kall. envisare människa än jag är nog svår att hitta, och våld löser kanske inte alla, men iaf detta problem.

här har ni verktygen jag använde mej av. strategin var att göra ett hål i korken så att jag kunde hälla ut vinet genom det.



det slutade dock med att jag vålds-tryckte ned en skruvmejsel så hårt att hela korken for ner i flaskan. men det funkade för ut kom iaf vinet. (men fast sitter skruvmejseln)



grattis

stort grattis till josse och simon som fick en efterlängtad liten pojke imorse. de är så man vill flänna helt klart!! jag hade ju spått att de skulle bli en flicka så jag får väl erkänna för mej själv och alla andra att jag nog är en fejk-spåtant trots allt. om dom nu inte har kollat fel, jag får nog be dem kolla igen, för säkerhets skull.

själv har jag dansat, torkat kattspya och fått spö av lillebror i nhl 2009 idag. nu vankas middag och lite vin på det, så blir det nog en hyfsad fredag de här med.

RSS 2.0