hello hello

idag har jag varit hos josse och simon och myst med lilla oliver.

sen for jag och josse och handlade lite på ica maxi. eller jag handlade ganska mycket faktiskt. men det var ju TUR att jag hade fört över pengar innan från sparkontot. så jag hade råd. trodde jag.
det började med att jag hade radat upp alla mina varor på bandet. då kom jag på att jag hade råkat lämna en stor ram jag skulle köpa borta där jag hade stått och plockat naturgodis. så jag frågade tjejen i kassan om det gick bra att jag sprang och hämtade den, vilket jag gjorde.
- då blir det 620 kronor, säger kassörskan, och jag drar kortet
- medges ej. säger hon
-ojdå, säger jag, jamen jag kan ju skippa ramen där då (som jag nyss hade gått och hämtat) och drar kortet igen
- medges ej. säger hon igen. jag börjar leta i fickorna och hittar lite pengar.
- kan du dra det på 500 då? säger jag. och börjar fundera att lampan jag köpte på jula tidigare var kanske lite dyrare än jag trodde.
- medges ej, säger kassörskan
- KAN DU DRA DET PÅ 400 DÅ? säger jag och börjar svettas lite.
- medges ej, säger kassörskan
- 300 DÅ??? nästan snyftar jag fram
-medges ej, säger kassörskan (och tänker förmodligen: varför far du och handlar om du inte har några pengar? IDIOT!!)
här ropar jag på josse och hon drar sitt kort och det blir godkänt och jag packar mina varor och skäms lite.

det var inte så lång kö efter mig som tur var.
och när jag kom hem och gick in på internetbanken såg jag att jag självklart hade glömt att godkänna överföringen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0