before and after.

image9image8

Titta! Det här är före- och efter mitt trapp-projekt. 
den vänstra bilden är iaf före, om ni inte förstod det. det är före vi flyttade in så de är inte våra möbler på bilden. och inte våran katt heller för den delen. den där konstiga killen till vänster är min sambo.
Iaf så är jag jävligt nöjd. jag tänkte berätta en liten rolig historia om trappen också, eller under tiden jag målade den.
Jag målade bara varannat trappsteg först så man skulle kunna ta sig upp och ner ändå. Jag var väldigt noga med att berätta för peter vilka trappsteg han fick gå på och inte, och hotade honom att om han gick på fel så var han dödens. Hursomhelst hade vi varit ute på krogen en kväll, kom hem lite vingliga sådär, och skulle gå uppför denna trapp. "kom igåg att du bara får gå på varannat!!!" skrek jag innan peter gick upp, och sedan var det min tur.. När jag kommit uppför halva trappen lyckas jag på något sätt snubbla.... Jag ramlar och hamnar liggandes på lite mer än vartannat trappsteg om vi säger så! "Vad hände???" hör jag peter säga innifrån sovrummet "Näää, ingenting... bara kollar... så det torkar som det ska..." säger jag själv.

att man alltid ska vara så jävla klantig!!

om du lämnade mig nu

har ni hört Lasses nya låt? den är så fin att man vill flänna!!

Jag skulle vakna mitt i natten och gå upp och ta en lång promenad
Jag skulle låta blicken möta andra ögon, i en främmande stad
Jag skulle inte ha så bråttom med att träffa nån ny
Jag har rätt mycket med mig själv, precis som du
Jag skulle andas i det tomrum som blev över om du lämnade mig nu

Jag skulle sitta på ett tåg mot Paris och låta Stockholm va
Jag skulle få den tiden över för mig själv, som jag sagt att jag vill ha
Jag skulle unna mig att drömma hundra mil genom Europa, om en främling lika tillitsfull som du
Jag skulle pröva mina läppar mot nån annan, om du lämnade mig nu

Jag skulle kunna leva utan den där blicken som får mig ur balans
Jag skulle sakna den där stunden som vi har när vi till slut har blivit sams
Jag kanske skulle söka upp kontakter som jag tappat, som jag varit med förut nånstans
Jag antar det finns nån du skulle ringa, om jag inte fanns

Jag kanske skulle leta upp nån yngre, som en fjäder i hatten
Det skulle bli för tomt om ingen fanns där som värmde mig i natten
Men jag skulle aldrig ha tålamod nog att bli förstådd, ingen känner mig så väl som du
Jag skulle fastna i min ensamhet igen, om du lämnade mig nu

det enda jag inte riktigt gillar är den här mening med "en fjäder i hatten"
tycker det låter lite töntigt.
dels att ha hatt, dels att ha en fjäder där.
typ som värsta robin hood.

den sovande kocken.

Titta på bilden här nedan.
Mmm, en smarrig chokladkaka, kanske ni tänker, och det vattnas i munnen på er.
Tyvärr måste jag göra er besvikna. Det ni ser på bilden är resultaten av att ens sambo för en gångs skull bestämmer sig för att göra dagens middag, vilket han också gör, och stoppar den i ugnen.
Sedan somnar han på soffan.
Det ni ser framför er, mina damer och herrar, är en jävligt bränd makaronipudding.


image7

Visst blir man hungrig?

RSS 2.0