pastagratäng

om ni, precis som jag har dålig fantasi när det gäller att hitta på något gott att laga till middag, kommer här ett recept på en pastagratäng. jag gjorde den igår och den är jättelätt att göra, går snabbt, och framförallt är den supergod! 

Pastagratäng med skinka och grönsaker

4 dl pasta (jag tog fullkorns-fusili)
300 gram kassler eller skinka
400 gram frysta grönsaker (jag tog findus wok lotus)
125-200g färskost vitlök och örter
150 gram riven ost

1. Sätt ugnen på 200 grader
2. Koka pasta, fräs grönsakerna och tärna/strimla skinkan
3. Häll upp den färdigkokade pastan i en ugnsfast form och blanda i färskosten och ca 2/3 av den rivna osten. Blanda sedan i grönsakerna och skinkan och strö över resten av den rivna osten
4. Gratinera i ugnen ca 10-15 minuter.


smaklig måltid!


Kommentarer
Postat av: Johanna

det lät gott, det ska vi testa nån dag!:)

2008-10-24 @ 17:23:36
URL: http://johannafo.blogg.se/
Postat av: karin

jag har din plattång här. ska försöka minnas ta den till skell. : )

2008-10-27 @ 12:36:31
URL: http://simma.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0