nu JÄVLAR!

så här är det: jag håller på att försöka gå ner i vikt (igen).
grejen är den att jag är som en jojjo littegrann, jag jojjobantar, vilket är typ de sämsta man kan göra! jag bantade ner mej typ 7 kg inför thailandsresan i mars 2007, och ett år senare hade jag gått upp allt det igen.
sen blev jag singel och bantade ner mej 7 kg igen, för jag ville ju vara het och oemotståndlig och allt sånt där. och sen mådde jag väl inte så bra då heller.

sen träffade jag min peder för snart ett halvår sen, och under detta halvår har jag alltså gått UPP dessa 7 kilo igen. god damnit!!
det är som att jag vill skämma bort honom genom att laga god (onyttig,fet) mat hela tiden
och som att han vill skämma bort mig genom att köpa choklad allt för ofta
och som att vi vill skämma bort varandra genom att ligga i soffan och äta glass och chips varje dag.

men de finns ju betydligt bättre sätt att skämma bort varandra på. som man inte blir tjock av.

och jag vet att jag inte är direkt TJOCK men jag trivs inte med min nuvarande vikt och det är anledning nog för mig att ta tag i saken och gå ner några kilo.

så nu jävlar är jag på gång!
nu blir de träning och promenader och BRA mat och det är ju egentligen så jag vill leva, inte som en förslappad soffpotatis med trippeldubbelhaka.

nu får ni peppa mig!

Kommentarer
Postat av: Emelie

haha jag känner igen det där!

i höst var jag till och med och köpte en ny våg för att jag övertygad att den gamla hade spårat ur och gått sönder, men nej! det var med andra ord fel på den nya vågen också ;)

2008-10-25 @ 16:06:27
URL: http://emelienor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0