lukter

som dom flesta vet är jag väldigt känslig när det kommer till lukter. jag brukar kunna känna lukter ingen annan känner och dessutom känner jag de flesta lukter väldigt starkt.
och så idag då, på bussen hem från umeå. bussen var typ fullpackad, och jag hamnade bredvid en kille som typ stank svett, helt seriöst. försöte hålla andan så gott det gick men det fungerade ju inte så bra i längden. fyfan. hade lust att säga "du, ett tips. DUSCHA!!!" eller "du, det finns något som heter deodorant. du skulle kanske pröva?"  till sist fick jag rent ONT i lungorna bara för att jag hade suttit och andats in den där hemska lukten.

efter ett tag iaf så steg en del folk av bussen och jag skyndade mig och flyttade till ett säte som var ledigt. ÄNTLIGEN, frisk luft! trodde jag iaf... 
för på nästa hållplats kliver det på en gubbe och sätter sig bredvid mig.
en BONDE visar det sig. som typ STINKER koskit, gris, hö, genomsura stövlar, ja - you name it! dessutom verkade han då inte ha klippt naglarna på typ 17 år heller.
åh herregud, tänker jag. och sen är det ju bara att börja hålla andan igen då, försöka andas genom ärmen ni vet, som en syrgasmask.

fyfan. jag var helt slut när jag äntligen var framme i stan, efter att ha hållt andan nästan konstant i typ 2 timmar!

Kommentarer
Postat av: karin

du är en såndär supersmeller helt enkelt emma.
men bonden var väl bättre?

2007-12-11 @ 16:45:18
Postat av: emma

nä karin de vettafan alltså.
jag föredrar nog ingen av dem om jag ska vara ärlig!

2007-12-11 @ 18:49:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0