årskrönika 2008

eftersom jag ändå ska försöka hålla mig vaken till cirkus halv 2 för att se jvmfinalen, tänkte jag att jag likagärna kan skriva en såkallad årskrönika, som man verkar ska göra för att klassas som en riktig bloggare. jag har just druckit 2 liter cola så jag är lite speedad samtidigt som jag har sniffat i mig målafärg hela dagen, så det här kan sluta hur som helst.

2008 - året som varit.

Januari
2008 hade börjat. jag åt godis som aldrig förr och led av allvarligt shoppingmissbruk.
*försökte mig på ett shoppingförbud som varade i typ 1 vecka. var ändå jävligt stolt över mig själv.
*klippte lugg


*svor över oplogade vägar, fastfrusna växlar och snöstorm, under mina dagliga cykelturer till och från busstationen.
*gick i samma klass som micke renbergs lillasyster och blev hennes största groupie.

Februari:

*
åkte till sundsvall och bodde på hotell
*la ner bloggandet för ett tag men kunde såklart inte hålla mig borta
*tappade rösten, vilket flera i min omgivning tyckte var riktigt skönt
*hade praktik i ursviken med världens gulligaste barn + fröknar

Mars:
* Aik säkrade elitserieplatsen (och tog sig sedan också till slutspel)
* 2 av mina bästa vänner berättade att dom skulle ha barn!
* det tog slut med min f d kille. en tuff månad, både känslomässigt och även med försäljning av lägenhet, flytt, m.m

April:
*Läste den konstigaste kursen ever. vi besökte reningsverket för att titta på bajs, disikerade hönor, och hade skola 12 på natten för att kika på stjärnor.
*flyttade till min lilla etta och hade cellskräck till en början.
*insåg verkligen hur mycket ens vänner betyder. mina var/är världens bästa, och fanns verkligen där för mig när jag hade det jobbigt.


Maj
*Beställde ett väggord som jag verkligen försökte leva efter


*fixade och renoverade i lägenheten
*cyklade typ 20 mil i veckan, eftersom jag inte hade någon bil längre
*var snygg och smal som aldrig förr ska ni veta! (nu går det bara utför...)
*firade pappa som fyllde 50 i luleå
* träffade världens finaste kille. (fastän jag hade sagt till både mig själv och alla andra att jag då aaaaldrig skulle ha ett förhållande igen)


Juni och Juli
* jobbade som en tok på hemtjänsten
*partade och framförallt levde livet för första gången på väldigt länge

  

*var kär som aldrig förr, eller som jag skrev i bloggen "tänk att en enda person kan göra så att alla bekymmer och probem bara försvinner, och man bara går runt med stort fånigt leende hela dagarna."
*
åkte på campingsemester på höga kusten
*fick hem en liten svart kattunge som annars skulle måsta avlivas. hon fick namnet doris.


Augusti:
* åkte till hemavan. fjällvandrade och bara hade det mysigt


* tapetserade om köket. själv. i nattskjorta.
*påbörjade mitt nya, nyttigare liv, för 78:onde gången

September:

*började om skolan igen
*fyllde 22 år
*fick en ny, stooor tv, så man faktiskt kunde se vad som visades utan att behöva sitta typ 1 dm ifrån.

*Fick snusa på lille sigge som föddes den 1/9

Oktober:
* Fick snusa ännu mer bebis då lille oliver (som enligt min spådom skulle vara en tjej), föddes den 3/0. bebissjukan hade definitvt infunnit sig!
*började kursen "dans lek och rörelse", och var smidig som få
*bokade en resa till tunisien, som går av stapeln i juni
*insåg att jag gått upp 7 kg sen i maj. ångest!!!!

November:

*klippte mej koooort
* tog fram mina gamla gitarr-"talanger" eftersom jag gick en musik-kurs i skolan
*började julpynta lite väl tidigt
*njöt av att mitt älskade aik ledde elitserien (ja, lite från och till iaf)

och december, de var ju som nyss, så de orkar jag inte skriva om. förmodligen har jag väl glömt ungefär hälften av vad som hänt under året, men det är sånt ni får ta. har ni orkat läsa ända hit har ni ändå gjort det jävligt bra.

2008 har varit ett väldigt händelserikt år för mig. det har varit en del jobbiga månader som jag fått kämpa mig igenom, men med världens bästa vänner och familj så klarar man allt.
det här året har trots allt också varit det bästa i mitt liv, då jag verkligen har hittat mig själv igen och funnit kärleken på nytt.
2009 tror jag blir ett bra år. jag går ut skolan, vi åker till tunisien, och sen har jag ingen aning vad som händer. förhoppningsvis hittar jag mig ett jobb. förhopnningsvis får vi flytta till något större.
nu ska jag sluta innan det här blir en bok.

Kommentarer
Postat av: Johanna

det spelar egentligen ingen roll vad det är du skriver om emma, man KAN verkligen inte sluta läsa. Du är så bra på att skriva:)

Det är DU som är bäst. Utan dig skulle jag vara halv. Vårat nyårslöfte 2009 måste ju vara att vi ska ses mer. SÅ svårt kan det ju inte vara. Älskar dig gumman. Kramar!

2009-01-06 @ 03:11:14
URL: http://johannafo.blogg.se/
Postat av: Bea

Altsa den dar bilden Emma... Kanhanda sger den mer an manga tusen ord men alltsa nej. Kommer kanske upp en svang i pask sa da far vi ta om den...

2009-01-06 @ 12:54:39
URL: http://aboutbea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0