peter "städar"

peter är varken känd för att hjälpa till här hemma eller att ta några intiativ till exempelvis städning. så chockad blev jag när han för någon dag sedan kom hem och sa att han skulle städa ur garaget. kollade lite om han hade feber eller vad det var frågan om, men sedan visade det sig att allt berodde på att den nya bilen han köpt var större än den gamla, och rymdes därför inte i garaget om han inte städade bort allt bråte.
 jaja tänkte jag, huvudsaken det där garaget blir städat, har ju tjatat på han typ sen vi flyttade hit att han ska ta tag i det där och slänga allt han samlat på sig som han ändå inte använder. sedan går jag ut på en långpromenad och när jag kommer hem ser det ut ungefär såhär uppe i vårat gästrum:

image26

jo, tror ni inte han bara har flyttat allt som var i garaget upp till gästrummet istället? gästrummet som vi typ nyss har renoverat och gjort fint, och som jag äntligen var nöjd med. vem fan vill vara gäst där nu ?? det luktar typ olja och mögel och BAJS. funderar på att låsa in honom där så kan han ju bo där om han tycker det ser fint ut. eller så kan han ju bo i garaget för där är det ju iaf "städat" nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0