F och S

mattan är nu återlämnad, och allt är frid och fröjd igen. nu ska vi se hur länge det dröjer innan jag ångrar mig...

igår drog en ny termin av friskis och svettis igång igen, vilket var behövligt då mitt träningsuppehåll över jul i kombination med mat- och godismissbruk gjort sitt om vi säger så.

före jul
levde jag ungefär såhär:

frukost: ägg och smörgås, grovt bröd.
mellanmål:frukt
lunch: kycklingsallad
mellanmål: frukt
middag: fisk och bulgur
träning: 5-6 dagar i veckan + promenader

efter jul har jag levt ungefär såhär

frukost: en halv aladdin chocklad-ask.
mellanmål: andra halvan av aladdin choklad-ask
lunch: skrovmål
mellanmål: en påse tomteskum
middag: pizza
kvällsmat: en påse chips
träning: förflytttat mig (rullat)  mellan datorn och TV:n

ja de är typ sant, därför är jag lite i behov av att börja röra på mig igen. och jag kan verkligen rekommendera friskis och svettis för er som är lika ohurtiga och sockerberoende som jag. det är jättekul! och inte särskilt dyrt heller. och jag står oftast längst bak för jag har ingen koordinationsförmåga överhuvudtaget, men det tar vi en annan gång..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0