blind?

vill ni veta hur nära det var att en blind fastnade med sin sånhär pinne i mitt cykelhjul nyss? jävligt nära.
ungefär lika nära som att jag höll på att skrika "men se vart du går!!!" sekunden efteråt.

vad heter den här pinnen dom går med egentligen? blind-pinne? eller heter den nånting ens?
urs de kan inte vara lätt att vara blind. tänk man har typ ingen aning hur man ser ut. man vet inte om man är snygg eller ful eller nåt alls. man har ingen favoritfärg, för man har ju aldrig sett nån färg. varje gång man är ute riskerar man att bli överkörd eller rånad. och man kan då aldrig bli kär vid första ögonkastet heller.

nu måste jag göra mig klar för att fara på hockeyn. dvs tvätta bort resterna från morotssoppan som jag har runt hela käften, leta reda på säsongskort och halsduken, samt gräva fram några enkronor och 50-öringar som jag ska ge peters brorsa för skjutsen. moahahah.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0