finfin röst

förkylningen är på G, kan jag säga er. men framförallt har något hänt med min röst!! jag låter som en riktig karl kan jag säga er och min dova och mörka stämma skrämmer skiten ur barnen på dagis. jag låter som en riktigt jultomte eller typ en gubbe som kedjerökt i 60 år för mycket. och ibland piper det till och skär sig som om jag var i värsta målbrottet-stadiet.
därför har jag hållit käften större delen av dagen. som tur var kan flera av barnen där teckenspråk, så det har blivit mycket tecken idag. en pojke tyckte däremot att jag lät som jag brukade när jag pratade. JAHA?? ??!

alltså ni skulle skratta om ni hör hur jag låter!! när jag ringer till någon måste jag hela tiden förtydliga för dem att det verkligen är jag, emma, annars tror dom typ att jag har blivit kidnappad eller nåt och att det är kidnapparen som ringer.
kassörskan tittade också väldigt konstigt på mig idag när jag var och handlade. jag kan tänka mig att det hon såg inte direkt stämde övverens med det hon hörde. jag kan också tänka mig att man kanske tror att jag är på väg att genomgå ett könsbyte eller nåt. att jag liksom är lite hälften man hälften kvinna just nu, och att könsbytet inte är riktigt klart.

ge mig min röst tillbaka!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0