julförstöraren

Julgranen är uppsatt. men som ni kanske ser på bilden ligger det ett litet hot mot julfriden, eller framförallt mot julgranen där under den. hon heter doris, och hon är ute efter att förstöra.

hennes favoritsysselsättning den senaste tiden har varit att äta julgransglitter, leka med julgransbollar, och hoppa i sinne för att försöka slita ner julgransstjärnan.

till en början använde vi oss av en blomspruta för att spruta på henne varenda gång hon var i närheten. detta fungerade ett tag tills hon helt enkelt tyckte att det var värt att bli lite blöt, bara hon fick käka lite fejk-julgransbarr.
men NU har vi kommit på den ultimata idén för att få henne att hålla sig borta därifrån. minns ni att jag skrev om hur rädd hon blev när jag tog fram gitarren och började spela? så fort hon närmar sig julgranen tar jag numer bara ett ackord eller två och hon springer därifrån illa kvickt. om hon nån gång inte går därfirån direkt är det bara att jag börjar sjunga lite också till spelandet så lovar jag er att hon är under sängen inom 2 sekunder.


fan vad smart jag är.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0