en liten fundering

en sak som jag stör mig lite på:

förr i tiden (typ förra vintern) så hade folk max ett cykellyse på sin cykel när dom var ute och cyklade.
nuförtiden känns de som att det har spårat ur lite. jag vet inte om de är nån "pimp my bike" tävling här i stan men när folk är ute och cyklar har det följande på sig/cykeln:

*reflexväst
*cykellyse, med hel och halvljus
*extra cykellyse, gärna som blinkar i någon knallig färg
* 78 reflexer
*självlysande hjälm
*självlysande och blinkande trampor
*pannlampa

kanske är det bra för trafiksäkerheten, men för min del är det hellre en trafikfara när jag ser dom komma cyklandes (blinkandes)
är det ingen annan som har tänkt på detta?

Kommentarer
Postat av: Johanna

haha, näe det har jag faktikst inte tänkt på. Men det känns ju lite överdrivet! :P

2008-12-04 @ 22:12:34
URL: http://johannafo.blogg.se/
Postat av: karin

haha what? det låter ju märkligt. här är det den gamla vanliga högst-en-lampa-stämningen.

2008-12-05 @ 10:39:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0