önskelista.

jag skulle vilja ha...

...en personlig tränare.
som sa att  "näe emma, det är inte bra att du har ätit upp allt peters godis, som han så tydligt sa att du inte fick röra" och  att "näe emma, det är inte bra att du har suttit inne hela dagen och druckit 17 liter cola när du egentligen borde vara ute och springa". och dessutom att "näe emma, schämmes tamefan, var är alla kakor som ni köpte förrgår som ni skulle bjuda främmandet på?"

.. några lamm.
jag älskar lamm! dom är så fina. så ulliga och krulliga och gulliga. dom skulle kunna få bo i ett av rummen här uppe, vi har ju en del rum över. "lamm-rummet" skulle vi kalla det, och alla skulle få varsin säng och varsin rulle med lambi hushållspapper. sen på vintern när de blev kallt då kunde vi raka av dom lite ull och göra kläder och sockar och mössor så slapp vi frysa och dessutom spara lite på värmen. tänk om peter inte hade varit allergisk bara, då kunde den här önskningen faktiskt gå i uppfyllelse!!

... en egen sol
en sol som bara var min, som var ihopfällbar och som jag kunde ha i fickan. en sol som inte var farlig så jag kunde sola hur mycket jag ville och vara brun och fin jämt. en sol som man inte fick fräknar av, och som man blev lika brun som självaste carola eller nån på bara 10 sekunder. ja, det skulle jag verkligen vilja ha.

... en slav
en slav som var bara ca 10 millimeter lång så man knappt märkte honom. som var stum så han kunde inte prata och störa en när man ville vara ifred. som kunde läsa ens tankar så man behövde aldrig säga till honom vad han skulle göra utan han visste det ändå. som alltid var på bra humör och vara en till lags. som städade, tvättade, diskade, ja allt möjligt. gratis, såklart.

jag fyller ju snart år så de skulle väl inte vara för mycket begärt att iaf få en av dessa grejer?
jag har ju faktiskt varit snäll som fan hela året.

Kommentarer
Postat av: Karin

emma, angående lammen, har du tänk på all deras bajs? det luktar skitäckligt.

2007-06-25 @ 22:10:46
URL: http://simma.webblogg.se
Postat av: emma

men karin, det är ju därför dom har varsin rulle av lambi hushållspapper. så dom får torka upp efter sig!

2007-06-25 @ 22:24:40
URL: http://memman86.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0